ຕົ້ນຕໍ >> ການສຶກສາດ້ານສຸຂະພາບ >> 8 ຢາທີ່ເຮັດໃຫ້ເກີດນ້ ຳ ໜັກ

8 ຢາທີ່ເຮັດໃຫ້ເກີດນ້ ຳ ໜັກ

8 ຢາທີ່ເຮັດໃຫ້ເກີດນ້ ຳ ໜັກການສຶກສາດ້ານສຸຂະພາບ

ການເພີ່ມນ້ ຳ ໜັກ ທີ່ບໍ່ຕ້ອງການມັກຈະເປັນເລື່ອງທີ່ ໜ້າ ວິຕົກກັງວົນ, ແຕ່ເມື່ອການໃຊ້ຢາທີ່ ຈຳ ເປັນເປັນສາເຫດຂອງນ້ ຳ ໜັກ ພິເສດເຫລົ່ານັ້ນ, ມັນສາມາດສັບສົນແລະສັບສົນ. ຢາຫຼາຍຊະນິດ, ລວມທັງຢາຕ້ານອາການຊຶມເສົ້າ, ຢາຕ້ານໂລກເອດສ໌, ສະພາບອາລົມ, ເບຕ້າ, ແລະ ຢາຕ້ານພະຍາດເບົາຫວານ ສາມາດເຮັດໃຫ້ເກີດນ້ ຳ ໜັກ ເພີ່ມຂື້ນ. ມັນເກີດຂື້ນຍ້ອນເຫດຜົນຫລາຍຢ່າງ, ລວມທັງຄວາມຢາກອາຫານທີ່ເພີ່ມຂື້ນ, ການຕໍ່ຕ້ານອິນຊູລິນເພີ່ມຂື້ນແລະການຍ່ອຍອາຫານຊ້າ. ການຮູ້ຈັກຢາທີ່ເຮັດໃຫ້ເກີດນ້ ຳ ໜັກ ແລະວິທີການທີ່ເຂົາເຈົ້າເຮັດນ້ ຳ ໜັກ ເຮັດໃຫ້ທ່ານຕິດຕາມເພື່ອຕ້ານກັບຜົນກະທົບທີ່ບໍ່ດີ.





ຢາປິ່ນປົວເຮັດໃຫ້ນໍ້າ ໜັກ ເພີ່ມຂື້ນໄດ້ແນວໃດ?

ຢາສ່ວນໃຫຍ່ທີ່ເຮັດໃຫ້ເກີດນ້ ຳ ໜັກ ແມ່ນ orexigenic, ໝາຍ ຄວາມວ່າມັນກະຕຸ້ນຄວາມຢາກອາຫານແລະເພີ່ມການບໍລິໂພກອາຫານ. ເຖິງຢ່າງໃດກໍ່ຕາມ, ໃນຄົນເຈັບທີ່ ກຳ ລັງປະສົບການສູນເສຍຄວາມຢາກອາຫານຈາກຫຼາຍໆເຫດຜົນທາງການແພດຫລືເຖົ້າແກ່, ຜົນກະທົບນີ້ສາມາດເປັນປະໂຫຍດຕໍ່ການສົ່ງເສີມການເພີ່ມຄວາມຢາກອາຫານແລະການເພີ່ມນ້ ຳ ໜັກ, ກ່າວວ່າKaren Cooper, DO, ຜູ້ ອຳ ນວຍການຝ່າຍບໍລິຫານນ້ ຳ ໜັກ ທີ່ສູນ ຄລີນິກ Cleveland .



ຢາປິ່ນປົວອື່ນໆ, ເຊັ່ນ: ຢາ steroids, ເຮັດໃຫ້ການປ່ຽນແປງຂອງ metabolism ແລະຄວາມຢາກອາຫານ, ໃນຂະນະທີ່ຢາຕ້ານພະຍາດເບົາຫວານມີຜົນຕໍ່ການຕໍ່ຕ້ານອິນຊູລິນ. ຢາປ້ອງກັນໂລກພູມຕ້ານທານ , ຢາຕ້ານໂຣກແລະຢາອື່ນໆທີ່ໃຊ້ເພື່ອສຸຂະພາບຈິດສາມາດ ນຳ ໄປສູ່ການປ່ຽນນ້ ຳ ໜັກ ໃນວິທີທີ່ແຕກຕ່າງກັນ, ຂື້ນກັບຢາ.

ຢາໃດທີ່ເຮັດໃຫ້ນ້ ຳ ໜັກ ເພີ່ມຂື້ນ?

ບັນຊີລາຍຊື່ຂອງຢາທີ່ເຮັດໃຫ້ເກີດນ້ ຳ ໜັກ ສາມາດຊ່ວຍທ່ານໃນການ ກຳ ນົດວ່າການເພີ່ມຂື້ນຂອງນ້ ຳ ໜັກ ແມ່ນພົວພັນກັບຢາ:

  1. ຢາຕ້ານພະຍາດເບົາຫວານ ເຊັ່ນ insulin ແລະ sulfonylureas ( Glynase , Amaryl , Glucotrol , ແລະອື່ນໆ)
  2. ຢາຕ້ານອາການຊຶມເສົ້າ, ລວມທັງຕົວຍັບຍັ້ງການຍັບຍັ້ງການຍັບຍັ້ງ serotonin reuptake (SSRIs) ເຊັ່ນ Prozac , Zoloft , ແລະ Paxil
  3. ຢາຕ້ານໂຣກບ້າ ໝູ ເຊັ່ນ​ວ່າ Neurontin , Depakene , ແລະ Tegretol
  4. ຢາຕ້ານໂລກເອດສ ເຊັ່ນ​ວ່າ Allegra ແລະ Zyrtec
  5. ການຕ້ານການອັກເສບ ແລະ beta-blockers ເຊັ່ນ ອິນດີ້ ແລະ Lopressor
  6. ຢາຕ້ານໂຣກ ເຊັ່ນ​ວ່າ Zyprexa , ຄວາມສ່ຽງ , ແລະ ລາຕິນ
  7. Corticosteroids ເຊັ່ນ​ວ່າ Decadron , Prednisone , ແລະ Cortef
  8. ສະຖຽນລະພາບຂອງໂປຣໄຟລ ເຊັ່ນ​ວ່າ ຜະລິດຕະພັນ Lithobid

ເຈົ້າຈະຮູ້ໄດ້ແນວໃດວ່າຢາທີ່ເຮັດໃຫ້ນ້ ຳ ໜັກ ເພີ່ມຂື້ນ?

Joshua Septimus, MD, ສາດສະດາຈານດ້ານການແພດທີ່ ໂຮງ ໝໍ Houston Methodist , ມີຂັ້ນຕອນສາມຂັ້ນຕອນເພື່ອ ກຳ ນົດວ່າຢາທີ່ເປັນສາເຫດຂອງການເພີ່ມນ້ ຳ ໜັກ ທີ່ບໍ່ຕ້ອງການ:



  1. ກ່ອນອື່ນ ໝົດ, ເບິ່ງໄລຍະເວລາຂອງການເພີ່ມນ້ ຳ ໜັກ. ຖ້າການເພີ່ມນ້ ຳ ໜັກ ເກີດຂື້ນບໍ່ດົນຫລັງຈາກເລີ່ມໃຊ້ຢາ ໃໝ່, ນັ້ນແມ່ນຕົວຊີ້ບອກທີ່ແຂງແຮງ.
  2. ພ້ອມກັນນັ້ນເບິ່ງເພື່ອໃຫ້ແນ່ໃຈວ່າທ່ານຍັງບໍ່ໄດ້ປ່ຽນແປງວິຖີຊີວິດຫລືອາຫານການກິນຂອງທ່ານນັບຕັ້ງແຕ່ເລີ່ມໃຊ້ຢາ ໃໝ່. ການຮັກສາອາຫານແລະການອອກ ກຳ ລັງກາຍສາມາດຊ່ວຍທ່ານໃຫ້ເຫັນຈຸດແຕກຕ່າງ.
  3. ໃຫ້ແນ່ໃຈວ່າທ່ານບໍ່ມີອາການອື່ນໃດກ່ຽວກັບສະພາບທາງການແພດທີ່ອາດຈະເຮັດໃຫ້ເກີດນ້ ຳ ໜັກ ເພີ່ມຂື້ນ. (ການກວດຮ່າງກາຍສາມາດຊ່ວຍໃນເລື່ອງນີ້ໄດ້.) ການເພີ່ມນ້ ຳ ໜັກ ມັກຈະແມ່ນສະຖານະການທີ່ທ່ານ ຈຳ ເປັນຕ້ອງມີຄວາມເປັນຈິງ, ສະນັ້ນໃຫ້ເບິ່ງປະຫວັດຂອງທ່ານແລະນະໂຍບາຍທາງດ້ານສັງຄົມທີ່ປ່ຽນແປງຫຼືນິໄສ.

ວິທີການຕ້ານການເພີ່ມນໍ້າ ໜັກ ຂອງຢາ

ຖ້າຢາເຮັດໃຫ້ມີນ້ ຳ ໜັກ ບໍ່ຕ້ອງການ, ທ່ານຄວນຖາມທ່ານ ໝໍ ວ່າມີທາງເລືອກອື່ນໃດໃນການຮັກສາສະພາບການທາງການແພດຫຼື ຢາທີ່ສາມາດຊົດເຊີຍ ນ້ ຳ ໜັກ ເພີ່ມຂື້ນ. ກຽມພ້ອມ: ບາງຢາທີ່ມັກພົບເລື້ອຍທີ່ເຮັດໃຫ້ເກີດນ້ ຳ ໜັກ ແມ່ນຢາທີ່ ກຳ ລັງ ນຳ ໃຊ້ເພື່ອຈຸດປະສົງຊ່ວຍຊີວິດ, ເຊິ່ງສາມາດເຮັດໃຫ້ການ ນຳ ໃຊ້ທາງເລືອກອື່ນຫຍຸ້ງຍາກ.

ຖ້າທ່ານ ກຳ ລັງກິນຢາທີ່ເຮັດໃຫ້ເກີດນ້ ຳ ໜັກ, ມັນ ຈຳ ເປັນຕ້ອງສຸມໃສ່ການອອກ ກຳ ລັງກາຍເປັນປະ ຈຳ-ແລະລວມທັງການຝຶກອົບຮົມຄວາມເຂັ້ມແຂງ. ໜຶ່ງ ໃນຄວາມຜິດພາດທົ່ວໄປທີ່ສຸດທີ່ຜູ້ປ່ວຍເຮັດແມ່ນວ່າພວກເຂົາບໍ່ຍົກນ້ ຳ ໜັກ ເພາະວ່າພວກເຂົາຢ້ານວ່າພວກເຂົາຈະບໍ່ຂຶ້ນ ຈຳ ນວນຫລວງຫລາຍ,” ທ່ານດຣ Septimus ກ່າວ. ໃນເວລາທີ່ຄວາມເປັນຈິງ, ສິ່ງ ໜຶ່ງ ທີ່ ສຳ ຄັນທີ່ທ່ານສາມາດເຮັດເພື່ອຮັກສາການເຜົາຜານອາຫານຂອງທ່ານແມ່ນການຍົກນ້ ຳ ໜັກ ແລະຮັກສາກ້າມເນື້ອຂອງທ່ານ.

ມັນຍັງມີຄວາມ ສຳ ຄັນທີ່ຈະຫລີກລ້ຽງອາຫານທີ່ເປັນທີ່ຮູ້ຈັກໃນການຂັບຖ່າຍການເຜົາຜະຫລານອາຫານຖ້າທ່ານປະສົບນ້ ຳ ໜັກ ຍ້ອນການໃຊ້ຢາ. ຈຳ ກັດອາຫານທີ່ປຸງແຕ່ງແລະປຸງແຕ່ງ, ລວມທັງນ້ ຳ ຕານແລະທາດແປ້ງທີ່ປຸງແຕ່ງ.



ລົມກັບທ່ານ ໝໍ ຂອງທ່ານ

ຢ່າຢຸດຢາໂດຍບໍ່ຕ້ອງລົມກັບທ່ານ ໝໍ ຂອງທ່ານ, ເພາະວ່າການເຮັດແນວນັ້ນກໍ່ອາດຈະສົ່ງຜົນສະທ້ອນຕໍ່ສຸຂະພາບຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ. ມັນອາດຈະມີທາງເລືອກທີ່ສົມເຫດສົມຜົນເຖິງແມ່ນວ່າທ່ານຕ້ອງການຢາ ສຳ ລັບສະພາບການໃດ ໜຶ່ງ ຫຼືວິທີໃດ ໜຶ່ງ ເພື່ອຕ້ານທານກັບການເພີ່ມນ້ ຳ ໜັກ ຈາກຢາ, ສະນັ້ນວິທີທີ່ດີທີ່ສຸດທີ່ຈະໄປເຖິງທາງລຸ່ມຂອງການເພີ່ມນ້ ຳ ໜັກ ຂອງຢາທີ່ສົງໃສແມ່ນໂດຍການເຮັດ ໜ້າ ທີ່ເປັນຜູ້ສົ່ງເສີມສຸຂະພາບຂອງທ່ານເອງແລະຖາມ ຄຳ ຖາມ.